H&M v příštím roce zavírá 250 obchodů kvůli pandemii koronaviru, protože lidé stále častěji nakupují online.
Maloobchod s rychlou módou má 5 000 obchodů po celém světě, takže čtvrteční oznámení představuje 5% z celkového počtu obchodů.
„Stále více zákazníků začalo nakupovat online během pandemie,“ uvedla společnost H&M ve čtvrtek ve své tiskové zprávě po dočasném uzavření obchodů z jara.
Švédský maloobchodník uvedl, že jeho třetí čtvrtletí, které zahrnuje tržby od června do srpna, se postupem času obnovilo kvůli opětovnému otevírání obchodů a „silnému a výnosnému“ růstu online nakupování. Prodej v září přesto poklesl o 5% ve srovnání se stejným měsícem před rokem.
„I když výzvy ještě zdaleka neskončily, věříme, že to nejhorší je za námi, a jsme v dobré pozici, abychom z krize vyšli silnější,“ uvedla ve svém prohlášení generální ředitelka Helena Helmerssonová.
Koronavirus zrychlil trend směrem k online nakupování, který již před pandemickým zásahem narušil maloobchod a potlačoval hlavní řetězce. Konkurence společnosti H&M Inditex, která vlastní Zaru a další rychle módní značky, uvedla na začátku tohoto roku, že plánuje letos a příští rok zavřít až 1200 obchodů.
Firmě H&M navíc vyměřily pokutu 35,3 milionu eur (zhruba 950 milionů Kč) za špehování zaměstnanců.
H&M (HNNMY) a Inditex nejsou jediní maloobchodníci, kteří uzavírají obchody. American Eagle Outfitter (AEO) a GameStop (GME) také nedávno oznámily plány na uzavření stovek obchodů kvůli nárůstu online nakupování.
Náhledový obrázek: forumnovakarolina.cz
