Přidej se k nám

Co potřebuješ vyhledat?

Tech

Aplikace Clubhouse si postupně nachází místo i u českých uživatelů. Co je vlastně zač?

Vytvořit zdatného konkurenta Facebooku není v dnešní době vůbec jednoduché – přeci jen jde o největší sociální síť na světě. A patrně i proto se tvůrci novinky zvané Clubhouse rozhodli vydat úplně jinou cestou.

Místo co největšího počtu uživatelů vsadila sociální síť Clubhouse na uzavřenou společnost. Mít vlastní profil na této novince může totiž jen ten, kdo má pozvánku. A to je evidentně skutečný recept na úspěch, neboť zájem o Clubhouse je v posledních dnech obrovský – na různých diskuzních fórech a v chatovacích skupinách je možné jen v Česku dohledat stovky lidí, kteří bez nadsázky žadoní o pozvánku.

Česká komunita Clubhouse je zatím poměrně malá, z těch známějších je na této síti například Petr Mára, Martin Žufánek nebo Pavlína Louženská. Lze nicméně předpokládat, že díky velkému zájmu Clubhouse doslova raketově poroste.

Následuje reklama. Posouvej dál pro čtení.

Celebrit je samozřejmě na Clubhousu daleko více. Vedle oblíbené moderátorky Oprah Winfreyové nechybí ani známí herci, například známý herec Ashton Kutcher. Když už jednou získáte pozvánku a zaregistrujete se, můžete pozvat dva další jedince.

Exkluzivita nicméně není jediným lákadlem nové sociální sítě. Clubhouse si zakládá na tom, že místo vizuálního zážitku nabídne uživatelům sluchové vjemy. Zapomeňte tedy na prohlížení fotografií, videí a psaných textů, tady budete hlavně poslouchat.

Důraz na zvuk se může zdát v dnešní přetechnizované době jako krok zpět, ale evidentně tento mechanizmus lidi baví. V praxi to funguje velmi jednoduše – založíte místnost, diskutujete se všemi přítomnými a ve chvíli, kdy je debata u konce, místnost prostě zmizí.

Následuje reklama. Posouvej dál pro čtení.

Není překvapením, že myšlenka na Clubhouse vznikla v době koronaviru, kdy se lidé mohou setkávat tváří v tvář jen velmi obtížně. Tato sociální síť existuje v betaverzi necelých osm měsíců a představuje zajímavou možnost, jak se potkávat ve virtuálním světě nejen s přáteli, ale například i se svými vzory a celebritami. Aktivně se přitom účastnit nemusíte, stačí poslouchat – přeskakovat přitom můžete z jedné místnosti do jiné.

Další velkou výhodou, kterou si uživatelé pochvalují, je otevřenost široké škále názorových skupin. Jednotlivé tematické místnosti nejsou totiž nijak striktně moderovány, což tvoří velký kontrast se současným stavem velkých sociálních sítí. Na Facebooku i Twitteru jsou totiž příspěvky velmi bedlivě hlídány a v řadě případů i striktně mazány.  

V současnosti tak Clubhouse vyjadřuje v podstatě určitý sociální status, jde nicméně zároveň o zajímavou sociální síť, která staví na úplně jiných základech než zavedená konkurence. Vytvořili ji Paul Davison a Rohan Seth. Ti prozradili, že zatím má sociální síť dva miliony uživatelů.

Následuje reklama. Posouvej dál pro čtení.



Přidat komentář

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama
Reklama

Může se ti líbit

Hudba

P!nk a její poslední velký spolupracovník? Nikdo jiný než její 9letá dcera Willow Sage Hart. Popová hitmakerka vydal s Willow novou píseň „Cover Me...

Hudba

Imanbek zaznamenal v uplynulém roce šílený růst, protože vydal svůj remix „Roses“ od SAINt JHN a stal se neuvěřitelně virálním na TikToku, až do...

Hudba

Poté, co Dua Lipa škádlila na nové vydání pokračování desky „Future Nostalgia“, konečně vydala první nový singl pro rok 2021 s názvem „We’re Good“....

Hudba

Grey256 patří k nejzářivějším zjevením na české hudební scéně. Jeho debut Mladej hladovek se ihned po vydání zařadil mezi nejprodávanější alba v Čechách. Těžko...

Reklama

You cannot copy content of this page