Přidej se k nám

Co potřebuješ vyhledat?

News

Operátorům nikdo o ověřovacích SMS k registraci na očkování neřekl, tvrdí asociace

Operátoři se dozvěděli o požadavku státu na SMS ověření při registraci k očkování proti nemoci covid-19 až po spuštění systému. Uvedl to dnes na twitteru Jiří Grund, výkonný ředitel Asociace provozovatelů mobilních sítí, jejímiž členy jsou operátoři O2, T-Mobile a Vodafone. O hromadném rozesílání SMS s PIN nás dopředu nikdo neinformoval, sdělil ČTK ředitel vnějších vztahů T-Mobile Petr Jonák. Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes novinářům řekl, že neví, jestli s operátory někdo o SMS mluvil.

Systém pro registraci lidí starších 80 let na očkování, který byl spuštěn dnes v 08:00, měl problémy. SMS s PIN kódy pro registraci lidem přicházely se zpožděním.

“Možná by příště pomohlo, kdyby operátorům stát o nápadu požadovat SMS ověření řekl dříve než hodinu po spuštění systému,” sdělil na twitteru Grund. “Jestli někdo mluvil s operátory, nebo nemluvil, na to já neumím odpovědět. Já tohle neřeším,” řekl na tiskové konferenci Babiš. Uvedl, že sleduje hlavně dodávky vakcín a stav očkování. Premiér také řekl, že po spuštění registračního systému museli operátoři posílat množství SMS zpráv jako na Silvestra, ale systém podle něj funguje. Na Silvestra letos operátoři zaznamenali 8,3 milionu SMS.

Následuje reklama. Posouvej dál pro čtení.

Na twitteru státního týmu tzv. Chytré karantény bylo v 08:35 uvedeno, že ve frontě čeká více než 40.000 SMS. “Operátoři je rozesílají rychlostí 20 SMS za vteřinu. Řešíme další navýšení kapacity,” uvedl tým.

“Rozesílání ověřovacích SMS pro stát zajišťuje jejich smluvní partner, firma ATS Telcom. Rychlost odesílání má ATS takovou, jakou si u operátorů objednal,” reagoval na vyjádření týmu Chytré karantény Grund.

Podle Grunda i Jonáka operátoři sami kapacitu po zjištění potíží navýšili. “Každý mobilní operátor dnes ráno navýšil kanál pro ověřovací SMS na 50 SMS za vteřinu,” uvedl Grund. Kdyby firma ATS Telcom objednala u operátorů vyšší kapacitu SMS před startem registrací, problémy by se podle něj neobjevily.

Dovolat se nedalo ráno ani na státní linku 1221, kde měli s registrací seniorům pomáhat. “Nápor volajících byl enormní. Čekali jsme to a ministerstvu zdravotnictví jsme nabízeli robustní řešení našeho call centra. Stále jsme připraveni nabídnout pomocnou ruku,” sdělil vedoucí komunikace O2 Hany Farghali.

Následuje reklama. Posouvej dál pro čtení.

Zdroj: ČTK




Přidat komentář

Odpovědět

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Reklama
Reklama

Může se ti líbit

News

Nejčastější otázky k cestování mimo okresy a formuláře zdarma ke stažení.

News

Vláda v návaznosti na nově vyhlášený nouzový stav zavádí od pondělí 1. března přísnější opatření proti šíření koronaviru. Cílem je zlepšení epidemické situace v...

News

Vláda schválila vyhlášení nového nouzového stavu od 27. února na 30 dní do 28. března. ČTK to sdělil premiér Andrej Babiš. Sněmovna totiž v pátek...

News

Přihlašování zaměstnanců škol k očkování proti covidu-19 začne 27. února, mají od ministerstva školství speciální kód. V pondělí 1. března se připojí senioři nad...

Reklama

You cannot copy content of this page